.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

12 februari 2008

Mycket att stå i nu !

Nu blir det en vecka uppe i fritidshuset med mycket att göra. Hoppas hinna prima och flytspackla golvet och börja mura väggarna till pannrummet, eventuellt också golvklinkers. Om vädret är OK så kan muraren få skorstenen klar så att jag kan beställa plåtslageriarbeten.

Jag ska hyra en lastbil för att köpa Lecablock, gipsskivor och brandklassade dörrar. Pannan kördes ut redan idag, men jag var inte där så den kommer senare i veckan. Spännande allting.

Det har blivit groteska elräkningar senaste månaderna. Underhållsvärme i källaren och att vi utnyttjat huset omkring en vecka i månaden. Hoppas på att få igång pannan före vinterns slut ! Pellets känns roligare, billigare och miljövänligare än el, för de billiga 500 kWh vindkraftsel räcker inte långt. Bättre blir det inte av att jag släpar med mig en massa tvätt, torktumlaren drar ju el för 3-5 kr per omgång, men jag vinner tid :)

Längtar till om tre veckor... Då börjar mitt nya liv ?

Nu har jag betalat in 70 000 kr i skatt (för reavinst) och 16 000 i delbetalning av skorstenen, brännaren 16 200 kr. Snart pannan ca 23 000 kr, solfångarna ca 33 000 kommer i vår. Snart dags att beställa 4 pallar pellets (borde räcka 2,5 år). Sedan är de pengar jag har kvar "mina". Jag har "kvar" ungefär 28 000 kr till FTX-ventilation efter att jag fått konverteringsstödet av det anslag på 200 000 kr som jag bestämde mig för då jag inte kunde köpa en villa i Stockholm.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker