.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

20 mars 2008

Återigen

Ååh - för andra gången på ett år har man blivit uppsagd från jobbet. Tröttsamt. Får väl börja jobba på pressbyrån eller något annat sjyst jobb om inte arbetsgivare nr 1 kan ge mig mer. Jag kommer gå back några tusenlappar nästa månad, i maj riskerar det bli åtskilliga tusen. Jag införde köpstopp av allt tidigare i veckan och ska försöka nolla matinköpen denna vecka.

Jag är inte förvånad över att företaget måste skära ned. Som vanligt när ett företag köper upp ett annat så vill de sätta en personlig prägel och spenderar en massa pengar på till synes onödiga saker, det har drivit ikull många företag. Jag som arbetat 11 år i samma lokal märkte ganska fort av att omsättningen dalat markant och kunder uteblivit. Det är personalen som får betala för den nya färgen och de utrivna 2 år gamla plastmattorna.

Jag har fått erbjudande om jobb i Södertälje, men nja, tror inte det, jobbar hellre åt den arbetsgivare som jag hade för 10 år sedan som jag formellt fortfarande är anställd hos.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker