.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

19 februari 2008

På god väg

Som synes så hann jag mycket mer än jag först tänkt. Det var inte för kallt så Muraren kom och kunde färdigställa skorstenen. Jag la både golv och murade en av väggarna, dessutom beställde jag och tog emot pannan och som bilden visar så har jag provmonterat brännaren. Pannrummet är väldigt trångt, ca 4 kvm. Jag tog beslutet att inte satsa på Mafas 730 liter-magasin utan bara 300 liter. Det räcker inte en månad, men det blir betydligt rymligare i pannrummet.

Nästa gång: mura klart vägg 2, eventuellt börja kakla den vägg som ska kaklas, två väggar ska bara målas. Det är mycket kvar innan eldning. Tak, anslutning till skorsten, anslutning till rör. Jag har inte bestämt hur laddning till ackumulatortank ska ske. Skorstenen ska torka 3 veckor till och ännu har inte plåtslagaren klätt in skorstenen.

Bara solfångarna kvar som stor investering och FTX-aggregat om jag ska investera i det.

Etiketter: ,

1 Påpekanden:

At 02 mars, 2008 16:46, Anonymous Anonym säger...

intressant inlägg hoppas få läsa om solfångarna sen när det blir klar

Håkan
http://globalsustainable.wordpress.com/

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker