.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

04 februari 2008

Sliding doors

I morse fick jag en fingervisning av Gud. På samma ställe som tidigare fick jag valet buss eller T-bana. Jag hade tänkt ta 4:an till Gullmarsplan, men på en mikrosekund bestämde jag mig plötsligt att ta T-banan. Varför ? På vägen till T-banan funderade jag. När jag kommer till perrongen ska dörrarna precis stängas och jag springer och hinner med. På vagnen hamnar jag några rader ifrån frun och barnen till en olycksalig kollega, jag morsar inte för jag vill inte börja prata. Det var ju trots allt 5 år sedan och barnen har blivit dubbelt så stora... Dessutom en jätterolig indier, gatumusikanter och en som åt glass när det är minusgrader ute. Ja-a mycket leds man till om man följer ödet, men om jag trotsat och vänt och tagit bussen, vad hade jag upplevt då ?

Huh ! Vad jag har mycket å stå i, ska bli skönt när denna vecka är avklarad. Skolkar i morgon för att göra annat skolarbete. Jobbar heltid på tre arbetsplatser och en massa annat bestyr; tvätta, beställa saker, skatta och planera... och drömma =)

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker