.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

30 december 2007

till Indien ?

I kväll var jag och såg filmen Darjeeling Limited. Jag hade inte så stora förväntningar mer än att jag trodde att det skulle vara en sevärd film. Hela filmen satt jag och njöt och gick ut från bion med en välbehagskänsla. Den var helskön. Härlig. Handling, rollprestationer, och alla detaljer i filmen. Den Indiska kulturen och miljöerna. Dessutom får man en lust att resa och själv uppleva ett liknande äventyr. Handlingen ? Kort och gott tre bröder som reser på ett tåg i nordöstra Indien och upplever en massa saker. Se den !

Filmen var en värdig avslutning på en soft dag. Jobbade extra hos arbetsgivare 1 och träffade gamla vänner och nya. Skönt med omväxling. Hem och funderade några timmar och förundrade mig över mig själv – hur mitt rationella Jag låter sig bli överkört av mitt känslosamma Jag...

Jag har ju redan avlagt ett nyårslöfte och jag har en gratisdag i morgon innan jag behöver hålla det...

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker