.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

25 april 2006

Ingen sol - inga fräknar

Idag har det åter varit fint väder med SOL, vissa som varit ute i solen får söta fräknar, men inte jag. Fräknar får jag mot slutet av sommaren efter solbränna. Det jag tänkte på var att jag idag har suttit framför datorn ett dagsverke, fast hemma. Evigheter har det tagit och ändå är jag inte riktigt klar. Bokat vandrarhem, flygresor och samlat fakta. Det blir inget uppehåll i Helsingfors utan jag åker raka vägen till Moskva och därifrån med nattåg till Novgorod och avslutar resan i S:t Petersburg. Totalt 10 heldagar. Bara visastrulet kvar. Billigt verkar det bli - runt 5 000 SEK + fickpengar.

Min goda vän skrämde mer eller mindre upp mig om att jag inte skulle bli rånad eller bestulen. Jag avser resa med så lite som möjligt och självklart inte vifta med värdesaker. Kamera måste jag ha för att förhoppningsvis blir detta en reseblogg i juni.

I morgon äntligen en ledig dag. Ska nog bara softa, förutom att jag måste göra klart resplanerna och plugga. Jag har ju hoppat på en kurs nu några veckor framöver och jag missade första tillfället. Hoppas jag inte blir sjuk bara, det känns nästan så…har huvudvärk.

Den senaste tiden har jag surfat runt lite mer på olika bloggar.

SVERIGE-STOCKHOLM-HORNSTULL som skrivs av Agnes har jag bara kollat på som hastigast tidigare. Hon bor i princip på andra sidan gatan för mig. Inte riktigt, men väl i Horstullområdet. Bloggen är ganska personlig. Motsatsen är TJUVLYSSNAT som är en samling av framför allt samtal hört av allmänheten. En extremt samhällskritisk blogg är GUDS VREDES BLOGG vissa åsikter kan kännas lite väl extrem-fundamentalistiska.

Jag har funderingar på att sluta blogga anonymt, men om jag ska träda fram i ljuset måste jag censurera vissa inlägg, men framför allt oavsett om jag är anonym eller ej måste jag göra bloggen mer intressant. Det är inte intressant för andra att läsa personliga tankar. Bloggen fungerar som en faktabank och på många av sökningarna som ger träff på denna blogg är jag högt upp. Många gånger bland de första träffarna. Jag har nog bara en trogen läsare som har bokmärkt mig. Har ni tips mejla mig på ljus.framtid@gmail.com

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker