.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

06 april 2006

Kurerad depression o biobesök


Idag var det sol så jag blev tvungen att putsa mina fönster sedan inföll en semesterdepression. Jag tog en långpromenad och kollade på nybebyggelsen invid Essingeleden på Stora Essingen. Våren har fått sitt fäste om Stockholm. Isen försvinner, nu finns bara lite isflak kvar och längs kusten. Snödroppar blommar i rabatterna.

Jag tänker så bra när jag promenerar ensam utan mål. Jag tänkte igenom hela min aktuella livssituation och när jag kom hem resulterade det i 7 sidor i min IRL-dagbok. Vad jag rannsakade mig om tänker jag inte gå in på här, men det var väldigt nyttigt och jag har blivit helt kurerad från den depressionen. Men det kommer nya, var så säker.

De senaste dagarna har blivit biodagar för mig. Igår såg jag äntligen Crash, bra film förutom de störande ungarna som tydligen blivit nobbade på någon 15-årsfilm och såg den istället utan att intressera sig det minsta för filmen. Crash var intressant, bra manus och klippning och den var ganska fyndig. Undrar hur många som förstod vad hon köpte för "ammunition" ?

Idag var jag och såg V för Vendetta. Jag valde att se den på SF Sergelteatern. En av mina favoritbiografer. Skärpan var inte helt 100%, men ljudet otroligt med en enooooormt häftig lågbas. Det var starkt ljud, men inte så att det skar igenom som det brukar göra på Astoria Cinemas (före detta Sandrew metronomes) biografer. Jag tror att de har en helt annan injustering med för mycket diskant som skär i öronen om ljuden är för starkt. Det är dessutom det skadliga ljudet. Faktum är att jag numera bara går på Victoria och möjligen Royal av deras biografer då Grand senast hade denna typ av ljud och Biopalatset ska man inte tala om.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker