.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

14 april 2006

Städar i vardagen

Nu har Långfredagen börjat. Det har varit en lång vecka - händelserik - precis som förra veckan. Denna vecka skulle jag ha varit ledig tisdag-onsdag, som jag är enligt schema. I måndags när jag hade glömt mobiltelefonen hade en snubbe ringt. Jag ringde tillbaka, men inget svar. Han ringde tillbaka när jag var på Netto och handlade. Han var spekulant på min bil. Den tredje spekulanten på ett par veckor. På tisdagen besökte jag honom och visade upp bilen. Nytvättad och fin. Han blev intresserad och på onsdag morgon överenskom vi att träffas för besiktning och försäljning mot delbetalning. Han kunde ha blåst mig och fått bilen för 50 000 kr. Nejdå han var reko familjefar med stadigt jobb så jag fick ytterligare 100 000 kr idag. Skulden hade jag redan löst tidigare idag. "vinsten" blev 2 000 kr (han prutade 10 000), det om man ser all amortering som kostnad och det får man ju absolut göra. Bilens värdeminskning var 77 000 kr minus TVn som jag fick på köpet. Det var ju inte främst av ekonomiska skäl som jag sålde bilen utan av bekvämlighetsskäl. Jag har ingen egentlig användning av bil. Den stod mest och var till besvär. Kostnaden blev 62 kr/mil + bensin och ränta och skatt och försäkring och service och tvättar och parkering och biltullar och SL-resor till parkering ibland. Nu kan jag hyra bil då och då istället.

En viss person sa lite halvt på skoj halvt alvarligt att jag hade bil bara för att jag ville känna mig manlig och vuxen. Vet inte. Jag vill ju egentligen inte det, jag vill hålla mig ung. Umgås med unga och vara ugn - nej ung.

På tisdagen jobbade jag dessutom ett extrapass på en annan avdelning, småtrist, slitigt och tråkiga arbetskamrater. Kommer nog upp i heltid lätt och nu när jag får ytterligare 4 000 över i månaden så kanske det blir roligare att tjäna pengar igen.

Jo, jag har som sagt städat i livet den senaste tiden, så det är kanske dags för en större händelse. Trisslotts-reklamen säger "plötsligt händer det" - En flickvän kanske...?

Nu ska jag inte ha någon bil på minst ett år och nästa gång jag köper en bil ska det vara för att jag har behov av en, och då förhoppningsvis inte bara jag. Det får bli en mindre bil (bekvämare och billigare) och gärna hybrid. Kanske en VW Golf när de kommer som hybrid ?

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker