.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

15 oktober 2005

What's love got ?

Läste precis ett blogginlägg om kärlek. Kärlek är starka positiva känslor skriver han. Det vill jag nog inte hålla med om. De är ju bara positiva om de är positiva. Kärlek och starka känslor inför vissa personer kan få folk att göra saker som de inte annars skulle göra. Tankar går i andra banor. Det stämmer verkligen för mig. Det är väldigt kreativt att bli intresserad av en person och tänka sig in i dennes liv. Bli inspirerad och lära sig nya saker. Leda in livet på nya spår. Det kan hända att jag är en ganska lättpåverkad person, men ändå är det inte så att jag gjort saker som jag aldrig funderat på tidigare. För några år sedan var en mycket yngre tjej aktuell, hon var musiker och jag började intressera mig för musik. Kunde dock inte lära mig att spela. För ett par år sedan var det en tjej som fick mig att åka till Australien. Det var något jag velat, men hon fick mig att förverkliga drömmen. I år har Kvinnan (som inte längre är aktuell - tror jag) fått mig in i religiösa tankar. Att jag nu studerar ryska är också en inspiration från en kvinna omän att jag alltid velat kunna ryska. Min dröm är att åka på språkresa till Ryssland, eventuellt Ryssland + Ukraina, i sommar. Det förutsätter att jag kan fortsätta under vårterminen.

När man har tajt ekonomi som nu, varför vill man då ha en massa saker. Jag såg en sjyst jacka som jag nu vill ha. En ny mobiltelefon vill jag också ha. Jag behöver ingetdera för jag har allt utom en stadig sparbuffert. Jag har som mål att ha tre månaders utgifter som buffert. För ett år sedan hade jag 4 månader, dvs ca 25 000, nu har jag bara 1 ½, dvs 15 000 (mattesnillen kan ju roa sig med att räkna ut vad bilen kostar!). Sparkapitalet uppgår till under 15 000 kr.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker