.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

06 oktober 2005

Bläckpenna och Blood Music

Ibland bloggar jag mycket för att det finns saker att diskutera, ibland sällan. Nu har det inte vart så frekvent. Ryskan börjar fastna nu, men självklart kan jag alldeles för lite än. Däremot blev jag så glad när jag cyklade hem idag och såg en bläckpenna på cykelbanan och helt spontant kom ordet "ручка" fram. Nu kan jag också så pass mycket att jag kan bilda små banala meningar.

Jag förstår mig inte på kursupplägget för Stockholms universitet, de forcerar men studenterna verkar inte behöva lära sig ändå. Vi på Uppsala går långsammare fram, men måste lära oss allt. I slutändan verkar vi lära oss samma saker och undervisningen verkar vara bättre i Uppsala. Dessutom hörde jag från en (mycket) god vän att SU inte gick igenom elementära uttalsregler på nybörjarkursen. Vi har tragglat mjuka л och skrattat gott som undervisning. Jag gjorde ett diaprov som fanns på SUs hemsida och det klarade jag bra. Jag har tenta om 4 veckor och den ska jag klara galant annars blir jag besviken ! Om jag går A-kursen kommer jag göra det i Stockholm, det är bekvämast. Resorna är framför allt dyra. Min ekonomi är extremt ansträngd. 13 500 kr i utgifter och för att få ihop till det måste jag arbeta heltid, troligen säljer jag bilen. Inte främst av ekonomiska skäl utan för att jag inte har någon användning av den. Den bara står oanvänd och skapar bekymmer och oro. Oro för att den ska bli utsatt för bovar och banditer.

Idag släppte Blood Music - K-J W sin skiva. Ska lyssna på det vid tillfälle !

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker