.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

11 oktober 2005

Djärvar

Idag blev jag lätt deppig. Deppig som jag brukar kunna bli om jag är hopplöst kär. Nu är jag är inte hopplöst kär, jag är inte kär över huvud taget. Visserligen har jag träffat kvinnan någon gång, men det är inte så inverkande. Det är nog så att när jag bestämt mig för en grej och det inte blir så så blir jag påverkad. Jag hade bestämt mig för att sälja bilen. Jag har ingen användning av den och den är bara till besvär. Det visade sig att jag inte kan sälja den. Jag får inte ens ut vad jag har i skuld - och jag vill inte betala lika mycket som den kostar på ett halvår bara för att bli av med den. Då har jag den hellre kvar. Det var nog så att jag hade börjat tänka vad jag skulle göra med pengarna istället…

Jag undrar hur det är med järvar egentligen - är de verkligen så fula djur. De är ju ett mårddjur som vesslorna. Kanske inte lika smala och smidiga ?

Jag har första tentan om 2½ vecka - jag måste strukturera mitt pluggande mer. Jag har varit hyfsad bra på att plugga omän att man är relativt ineffektiv. Jag bör klara tentan. Sedan kommer det jobbiga. Nu jagas jag av elden.

Som om jag flyr en skogsbrand kämpar jag mig fram. Jag måste ta mig fram snabbare än elden ty framför finns en besvärlig stenig terräng där jag lätt kan snubbla men elden icke bli hindrad.

Snart ska jag både arbeta och plugga dagtid.

Under september la jag 1440 kr på resor till och från Uppsala (varav en gång med bil). De senaste 5 veckorna har jag cyklat 42,3 mil i Stockholm och kanske 6 mil i Uppsala. Jag har nu inte åkt med SL på mer än 4 månader. 2 juni plankade jag hem från Universitetet och det var senast !

Etiketter: , , , ,

2 Påpekanden:

At 11 oktober, 2005 08:30, Blogger Bert Bodin säger...

Snygg rubrik!

Djärvar och järvar!

Du djärvar dig till att förändra ditt liv, genom att t.ex. sälja bilen. Men så fegar du ur!??

Vem har sagt att järvar är fula djur? Jag har en gång mött järv ute i naturen. Det är större än att möta björn. Jag har också klappat järvungar, vars mamma blivit dödad av ett tåg. Dom ungarna var allt annat än fula. Tuffa och med sylvassa tänder, som de gärna använde. Men otroligt charmiga.

 
At 11 oktober, 2005 10:39, Blogger Eliuti säger...

Skulle jag sälja bilen skulle jag inte ens få ut vad jag har i skuld. Så jag behåller den...

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker