.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

23 september 2005

Antifyllstyre

Jag är ju en äkta cykelfantast. De senaste veckorna har det blivit 8 mil per vecka (+ Uppsala) i ren vardagscykling till stationen, universitetet eller jobbet. Igår blev jag än en gång förundrad över hur mycket cykelkulturen skiljer sig mellan Stockholm och Uppsala. Att det är extremt få som cyklar mot rött i U jämfört med S, där var och varannan cyklar mot rött (Inte jag dock), är en sak. Igår däremot var det en fjortis som stirrade i trotoaren telefonpratandes när jag cyklade de 10 m från cykelstället till vägen, hon blev väl skrämd och började skrika att det var en trotoar och att man cyklar på vägen. Visst - helt annorlunda mot Stockholm.

När jag nyss var och surfade runt på bloggar så hittade jag denna roliga bild på en bajkerblog - tydligen från Norge. Kanske är ett sätt att begränsa antalet fyllstyren ?

Nu har jag äntligen fått ordning på min svenska lemonad så att länken finns med till min blogg. Felet var några fåniga ><>

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker