.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

13 juli 2005

Hetta

Nu har jag precis lagt upp denna blogg (äntligen) och man kan tom postdatera det som jag skrev ihop på datorn i väntan på att jag skulle komma på ett namn på bloggen. "Bra framtid" tyckte jag lät kort och bra. Det är ju vad jag eftersträvar. Inte bara för mig utan för alla. Det diskuterar jag någon annan gång...

Hett, hett ! Vad har hänt ? Solen har fått fnatt och bara värmer och värmer. Jag har ju ingen möjlighet att ligga i spat så det är snudd på fruktansvärt. I köket 30 i rummet var det 28 på jobbet 29 osv. Men man kanske inte ska klaga för mycket för snart ska det bli regn.

The Pilgrim's Regress är en mycket märklig bok. Extremt symbolisk. Syftar på allt möjligt. Den är, måste jag säga, svårläst. Dels engelska, dels denna symbolik som bygger på att man både kan kristendomen och litteraturhistorian. Men - mycket bra bok. Jag är drygt halvvägs. Det går långsamt att läsa eftersom den kräver full koncentration.

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker