.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

08 oktober 2013

Sönderstressad

Helt sönderstressad. Från att jobbet de senaste 2,5 åren har varit ganska lugnt, stundom dött så har det blivit för mycket att göra. Jag är helt sönderstressad. Det är på ett sätt värre än i våras när jag slutade på extrajobbet för att jag var totalt sönderstressad och gick i psykoterapi för att hantera stressen.

Nu skulle jag egentligen behöva sjukskriva mig för att varva ner. På extrajobbet kunde man på den gamla goda tiden lätt jobba ihop en vecka på 3 dagar utan stress. Det var varken psykiskt eller fysiskt krävande. Nu har jag jobbat ihop en halv vecka på två dagar och är helt förstörd. Min hjärna fungerar inte. Sirap och minnesbortfall, tiden har jag ibland inte grepp om. Däremot har jag varken ångestattacker eller Ménière. Det är en hel del som jag dock har försummat också. Inte bara diskberget och kvällskursen. Tillhör inte dem som sjukskriver sig.
 
Ett annat tecken på att jag är stressad är att jag snusar. Förr köpte jag en dosa när det var tentadags för att varva ner lite. Nu har jag inte heller någon sprit hemma så att varva ned med en whiskey blir det inte.

Får se de närmaste dagarna. Jävligt trött är jag ju på jobbet men nu på ett annat sätt. Har till och med funderat på att börja plugga och så såg jag att jag inte kan bli behörig kemilärare, vilket jag trott. Biologi, naturkunskap och möjligen geografi skulle gå om jag läser in 1,5 år på lärarhögskolan, men jag vet inte… Blir nog hellre lokförare!
 
Ekonomin är också ur balans. Gav mig en 1000-lapp extra och ändå har jag nu bara 700 kr kvar. Knät är pajj så jag inte kunnat ställa upp i tävlingar jag anmält mig till. Ljusglimtar finns ändå. Kompisar och trevliga middagar och spelkvällar med dem. Extrainkomst som stödperson åt trevlig kursare. Gjort nytta åt äldre släkting mestadels ideellt. Däremot inga potentiella dejter.

Etiketter: , , , , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker