.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

18 augusti 2013

192.168.5.85

IP-adresser. På en vecka lyckades jag tappa bort två nätverksenheter. Växelriktaren råkade jag sätta en fast IP-adress som av någon anledning inte fungerade. Var tvungen att göra fabriksåterställning för att få det att fungera. Hemma lyckades jag haverera NASen. Var rädd att all information skulle gå åt h-e. Lyckades göra fabriksåterställning av enbart drivrutinerna och nu är den åter i nyskick så att jag ska kunna använda den att se filmer på TVn med. Dock lång väntan för att indexera.

Det var midnattsloppet igår, jag var på Miss Li-spelning på fredagen och tidigare samma dag var jag på anställningsintervju. Inte det arbete jag trott och jag kommer tacka för intresset och säga nej. Detta var det jag blivit erbjuden, headhuntad, i samma branch. Alla andra jobb som jag själv sökt har jag inte hört något ifrån. För två har ansökningstiden gått ut.

En syster till en jänta jag är intresserad av visade på hur liten världen är då hon jobbar på samma myndighet som många av mina kompisar gör. Ska bjuda med henne nästa gång det är typ AW med alla dessa kompisar. De är ju trots allt kollegor.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker