.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

10 juni 2013

Inget fel

Fick provsvar från förra veckans provtagning. Trots att jag mådde uselt så visade proven ingenting om gluten. Jag är inte celiakier utan bara känslig för gluten. Surfar man runt så finns det många på internet som säger sig vara känsliga för gluten utan att visa tecken på att vara intoleranta. Jag är väl en av dem. Sköldkörteln däremot visade på vad jag trodde utan att värdena var onormala. Min ämnesomsättning är hög. Låga värden för S-TSH(ModE) och höga för fritt S-T4 (ModE) tyder på hög ämnesomsättning. Provet låg i lägre respektive övre delen av referensintervallet. I övrigt såg mina blodvärden verkligen bra ut. Jag borde lämna blod så att jag får ner Hb-värde och andelen blodkroppar av blodvolymen. Hur vitamin- och mineralnivåer såg ut testade de inte.

Senaste dagarna har jag ätit väldigt lite gluten och jag känner mig bra, men sjukt trött som vanligt. Nu har jag ätit en hel del gluten på kvällen så vi får se. Ska fortsätta att vara sparsam med pasta, bröd osv. Orkar dock inte ställa mig och laga mat för matlådor…

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker