.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

03 september 2013

Avräknade poäng - numera tid.

Jag har kommit in i den där tävlingsinstinkten. Innan jag började plugga, för 15 år sedan, tävlade jag en hel del. Åkte runt på tävlingar dagar som jag inte jobbade. Tränade dagtid då jag jobbade huvudsakligen kvällar. Jag hade egen bil. Det var också vanligt att jag ställde upp som funktionär.

Nu är det en helt annan sport som jag ”tävlar” i. Jag är numera ledig på helger och kan göra annat – tävla. Samma känsla som jag hade för 15 år sedan dök nu upp inom mig. Eufori över hur roligt det är. Bli ett namn på en lista, kanske bli bättre än en kompis eller bara klara av det. Det är där det ligger nu. Jag vill klara av det för att kunna bli bättre nästa år.

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker