.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

03 september 2013

Synvilla till lågt pris

Fi satan vad sur jag blir. En söndag i försommras var det två villavisningar. Jag gick bara på ena. Ett riktigt renoveringsobjekt. Den var populär och många var där. Inte lika många budade. Jag la första bud och efter en seg och förhoppningsfull budgivning tog den fart. Jag hoppade av och villan gick för ca 2,5 milj. Den villan som jag inte kollade på låg kvar länge. Jag förväntade mig ett nytt visningstillfälle. Tillslut plockades annonsen bort och jag frågade mäklarinnan om den sålts. Nej, den har tagits bort från Hemnet på säljarens begäran. OK, tänkte jag. Han har säkert massa spekulanter som åker förbi och kanske går in och det ser väl illa  ut om den ligger ute. Jag förväntade mig att den snart skulle komma till försäljning igen. När jag googlade såg jag att den sålts de 12:e augusti. För 2,1 milj, dvs 50 000 kr under acceptpris. Man undrar ju vad det är för kass mäklarinna som inte vill försöka sälja till rätt pris. Hon visste ju att jag kunde vara intresserad. I vintras kollade jag en villa i samma område, den såldes för över 2,4 milj så det var ett lågt pris gubben fick.

Jag hade börjat planera för energieffektiviseringar som vanligt. Det var väl inte meningen att jag skulle ha den… det dyker väl upp något bättre. Den var ju ändå inte så att jag fattade direkt tycke för den. Ganska murrigt 70-tal, men det är ändå bara yta.

Vet inte hur det blir med de tjänster som jag sökt. Urvalet på en av tjänsterna som jag sökte i somras med omgående tillträde har precis börjat. Den kan jag verkligen tänka mig. De andra tre har jag inte hört något om.

Börjar undra om min extrema trötthet beror på att min syn blir sämre och sämre och jag snart borde skaffa glasögon. Antingen det eller som jag mer tror på att jag blir så fruktansvärt uttråkad av jobbet. Igår var jag dödstrött efter jobbet, nu efter en kvällskurs är jag det inte. Inspirerad över intressanta ämnen.

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker