.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

11 oktober 2007

Sjukligt och friskare

Idag var jag och såg Michael Mores nya film "Sicko" - en helt sjuk film. Jag blir sällan berörd av filmer, jag är ju en man av stål så det hör inte till vanligheten att jag sitter tårögd på bio. Det var ju så sjukt allting, det var av glädje som jag konstaterade hur bra sjukvård stor del av i-världen har och hur idiotiskt u-landet USA har det. Den svenska sjukvården är ju nästan som USAs med tanke på att vi har en massa avgifter. I USA är det ju bara pengar som räknas och inte medmänsklighet, invånarna är ju trots allt ättlingar till de som struntat i Europa och byggt sin egen framtid i ett nytt land. Se filmen och du får en bekräftelse om USA som ett sjukt land. Jag tror att landet inom en snar framtid kommer splittras upp i 3 olika länder, utan krig, trots att det är världens mest krigsbenägna nation. Inte som engelsmännen resonerade under 2:a världskriget: "har man råd att döda i krig så har man råd att ge sjukvård till befolkningen.

Mitt nya liv som heltidsstudent gör mig gott. Att inte behöva jobba och ha en förhållandevis regelbunden dygnsrytm har gjort att min stressåkomma Ménière har bättrats. Jag har tom fått tillbaka hörsel som jag trodde var borta permanent ! Visserligen har jag arbetat åt mig själv på helgerna 10-15 timmar/dag men det är med kroppen inte psykiskt. Det jobb som jag har haft de senaste åren har varit väldigt lite kropp, men väldigt stressigt. När man är uppe i det märks det inte, men när jag hade varit ledig 6 veckor i somras och kom tillbaka var det uppenbart. Det visade sig att jag till 96% har ett typ A-beteende och det är de som får Ménièreåkomma.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker