.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

15 augusti 2007

Hög standard

Sitter här i fritidshuset och förundras över hur hög standard det är jämfört med min lägenhet. Vilken lyx det är att ”bo” i villa. Med mina välisolerade och korta vattenledningar så får jag varmvatten på 2 sekunder. Hemma måste jag spola i mer än en minut så här dags för att få ljummet vatten. Jag vågar inte spela musik högt så här dags hemma, men här är det inga grannar. Det är helt kolsvart och man ser stjärnor. Härligt.

Mitt vinterprojekt att inreda en tvättstuga är avslutat. Kaklingen är klar och jag har en tvättpelare. Tyvärr är jag inte helt nöjd med torktumlaren (Electrolux EDC77550W), snålheten bedrog visheten. Jag skulle ha lagt 3000 kr till på en Husqvarna QW490A som troligen är effektivare och energieffektivare. Den här klarar ju inte att torka 3 lakan på automatik.

De projekt som är igång nu är värmesystemet och trappan. Jag har de senaste 5 dagarna monterat upp 10 st radiatorer och förberett för rör genom att borra och skruva kopplingar. Tekniktanken står på plats men inte ansluten än. Trappan får vänta då jag anser konverteringen har högsta prio då den måste vara klar till årsskiftet, enbart rummet har spacklats och ska målas innan radiatorerna sätts på plats. Det som är kvar förutom alla rör och tankkopplingar är naturligtvis att mura modulskorsten och (köpa och) installera en panna för pelletseldning. Solvärmen ska jag försöka få dispens för. Det känns fånigt att installera solfångare på senhösten. Det är i hög tid att skicka in en bygganmälan och inleda samråd med sotarmästaren.


Va´ ska du med bil och villa,
när du mår så djävla illa
av det du äter och dricker att du helst ville spy.

Hög standard,
va´ fan e´ hög standard?

Du behöver ingen färg-TV
när din hjärna fylls med PCB
och du förgiftas så sakta av lungornas rytm.
(Peps Persson)

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker