.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

26 augusti 2007

Veckan

Som vanligt så händer det mycket runt mig med mig som händelse. Blivit formellt sett arbetslös, kört 105 mil med bilen, börjat skolan, beställt ny dator, arbetat på ett nytt jobb, besökt arbetsförmedlingen och fixat en hel del på fritidshuset.


Två gånger var jag upp till mitt fritidshus för att montera väderstationen (föregående inlägg) och för att arbeta med den vattenburna värmen. Shunten är på plats på tanken, likaså elpatronen. Alla utan tre element är uppmonterade och rör är dragna till några till. Om min tidsplan på 10,5 dagsverken till håller återstår ju att se. Eventuellt lejer jag för att få skorstenen murad.
Det blev 105 mil, två gåner tankade jag och förbrukningen har legat på 0,49 liter/mil senaste tre tankningarna. Visserligen drar den lite mer med Jet-diesel.

Skolan är inom samma område som jag arbetar med på fritidshuset - VVS. Om två år är jag delaktig i byggandet av framtidens lokala energisystem !!! ?

Arbetslös blev jag måndag morgon, torsdag blev jag uppringd och arbetade ett pass på en ny arbetsplats (omän bara tillfälligt). Alltid roligt att komma till en ny plats och lära känna nya trevliga arbetskamrater. Jag fick besked om min uppsägningslön och jag får ringa till dem och påpeka att de glömt min innestående semester - ca 123 timmar. För sakens skull så var jag på kurs om hur man surfade på internet - som om jag inte redan kunde det - Arbetsförmedlingens info-kurs. Ska ändå inte ta A-kassa för då måste jag hoppa av studierna.

Ny dator också ! Jo, jag har beställt en Fujitsu Siemens Amilo Pro med Dual Core 2 GHz och 2 GB RAM. Program och tillbehör 10 600 kr nästan lika mycket som den bortglömda lönen och 2500 kr billigare än erbjudandet från skolan där enda skillnaden var att man fick en ryggsäck och Norton antivirus i övrigt var det ett äldre Officepaket och sämre prestanda.

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker