.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

31 juli 2006

Framtiden o smarta skåningar

Ja framtiden igen. Den finns alltid där i den andra dimensionen. Dimensionen som man inte kan påverka. Inte jag i alla fall. Tiden. Vi tvingas leva längs en rät tidslinje här på jorden.

Det är snart terminsstart och jag måste klara ryskatentan i Uppsala för att bli behörig för A-kursen i Stockholm. Det käns tungt. Hur tungt ska det då inte kännas att dra igång på 100% igen. Låt tänka att jag klarar tentan och börjar A-kursen, kommer jag då klara mer än till första tentan?. Jag hörde ju min goda vän A berätta hur svårt hon tyckte det var och ändå var hon väldigt duktig på nybörjarkursen. Jag har en plats på nybörjarkursen, men jag känner inte för att börja om helt och hållet från början. Det handlar återigen om motivation.

Jag har lätta planer på att plugga något annat istället. Vad vet jag dock inte...

Andra idéer som jag fått efter att jag läste en JRR Tolkien-bok de senaste veckorna var att lajva. Jag har haft tanken om att prova på rollspel lajv sedan säkert 10 år tillbaka. Det har aldrig blivit av. Frågan är när det blir av. Jag är spontan, men jag har inte tillräckligt med tid att göra något spontant som kräver både anmälan och en några lediga dagar i rad.

Undrar om jag ska åka till Afrika i vår? Jag är egentligen inte intresserad av att resa dit, än mindre att arbeta där. Å andra sidan hade jag en gång en dröm om att vara viltvårdare i Afrika. Tankar och drömmar har varierat genom tiden. Det det handlar om är om jag ska läsa en kurs som har en ca 3 veckor lång studieresa till Tanzania. Kostar dock en hel del. Jag tänkte på denna kurs redan när jag började plugga på universitetet, men har avskräckt mig av att det är en hel termin, det är dyrt och att kursen bara går vart annat år. Men det är underbart att resa.

Det finns trådbussar i Landskrona. Varför ska Skåningarna vara så mycket smartare än Stockholmarna? Vad är det för politiker där. Kanske skulle vara samma styre i Stockholm ?

"För trådbussar var socialdemokraterna. vänstern, miljöpartiet och framstegspartiet medan moderater, folkpartister och pensionärspartiet röstade mot."

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker