.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

23 maj 2006

Våt cykling o DaVinci-koden

Mitt jobb har oregelbundna arbetstider, men nu är det lite extremt. Jag har inget schemalagt förrän i augusti ! Jag har månadslön så de är ju tvungna att betala mig den lön jag ska ha. Fast det är ganska soft att va ledig, men jobbigt att inte veta.

Idag var jag och såg Da Vinci-koden. Självklart på min favoritbiograf Sergelteatern (salong 1 på Filmstaden Sergel), där har jag varit fyra gånger bara i år.

Som vanligt när man har läst en bok som filmatiseras så jämför man dem oavsiktligt. Det var en del luckor i filmen, särskilt tror jag att de som inte har läst boken har svårt att förstå allt i handlingen. Vissa saker talas ju inte ens ut i filmen, saker som nämns i boken, slutet på filmen och slutet på boken är inte riktigt det samma. Varför förstår jag inte, kanske det skulle vara ett för förutsägbart slut ? Vad jag tyckte ? - jag vet inte riktigt, men jag kan inte påstå att den var särskilt bra för det finns inte riktigt kvar i tankarna. Många gånger när man cyklar hem har man gjort det med en njutning av filmen. Visserligen regnade det och jag cyklade 22 km idag…

Tidigare idag var jag på väg att göra ett spontanköp. Eftersom butiken inte var öppen (jag hade inte läst hela reklamannonsen) så cyklar jag dit imorgon istället. Då är det väl inget spontanköp :p Om det nu är nödvändigt att köpa en digitalkamera, jag ska nog ändå inte ta med den till Ryssland för det är större risk att den blir stulen och den fyller ut packningen mer än den kamera jag har nu.

Nu har jag släppt några inlägg som tidigare inte varit publicerade, så blogstoppet är inte längre verksamt.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker