.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

26 maj 2006

Popaganda

Ikväll var jag iväg till Popaganda på universitetsområdet. Ovant sätt att uppleva universitetet. Trots att jag har passerat åldersgränsen med 13 år så var de väldigt nogranna med att kontrollera min ålder på körkortet och någon PET-flaska fick jag inte ta med mig.

Det var många artister som lockade denna kväll: I'm from Barcelona. Dock missade jag halva då jag kom sent och fick stå i kö. Tunng, Henrik Berggren (från Broder Daniel), Final Fantasy, MEW och sedan hade jag tänkt åka hem och var också på väg. Kön till T-banan var enorm och jag skulle inte hinna med den och Jenny Wilsson skulle börja bara om några minuter så jag vände tillbaka. Ett rejält regn gjorde att man bara såg paraplyer första låtarna.

På minsta scenen - "Jamobilen" var det några rejält bra uppträdanden: Lacrimosa med Lacrimosa band och Mindre Nils. "Scenen där tjejer får stå i centrum och där negrer får stå på scenen utan att dansa."

Det var tusentals personer och jag lyckades bara träffa två bekanta, lika många bekanta såg jag på scenerna, en visste jag inte om, den andra hade jag inte tänkt på ens. På hemvägen träffade jag dock en mycket god bekant, numera med pojkvän.

Det är intressant vilka ockerpriser folk kan ta ut på sådana här arrangemang - öronproppar 10 kr för vardera örat. Skjutbanor tar ca 2,50 per öra, apoteket kanske 1 kr.



We're from Barcelona med minst 20 personer på scenen,
till skillnad mot Henrik Berggren som var i stortsett ensam.

Lacrimosa - feminister som talade om hur vi män är…

Tunng - bra akustisk musik, deras största publik hittils.

Jenny Wilsson gjorde framträdandet till en show.

Att använda mobiltelefonen som kamera är praktiskt men det är inte så pålitligt. Alla bilder sparas inte och kvaliteten är inte den bästa. Det blev inga bilder på MEW, de låtar som dom körde var inte de som är mina favoriter. De är inte riktigt min musiksmak. C.AARMÈ kollade jag inte på mycket - inte min typ av musik. Får se om jag tar mig till Popaganda imorgon också...

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker