.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

10 maj 2006

Villa, villa... nej en synvilla !

Igår var jag och kollade på villan i Gubbängen. Den var helt OK. Lite för fint skick dock. Oljepannan var i gott skick och behöver knappast bytas ut - bara att sätta dit en pelletsbrännare. Underbart med gasspis och stadsgas i en villa. Lugnt villaområde.

Idag hörde jag med banken då de inte ringt tillbaka. Jag blev utan problem beviljad ett lånelöfte om 1,9 milj. Då skulle jag kunna ge 2,3 milj. och ha pengar till investeringar i huset. Så dags att ringa mäklaren…

… och som jag sa, lite för fint skick. Budgivningen hade hamnat på 2,35 milj. Visst skulle jag kunnat ha lagt ett bud, men då försvinner mycket av kapitalet för investeringar och det lär gå upp ändå. Det var lärorikt att än en gång få se på en villa.

I jämförelse med villan jag kollade på i Södertälje så skilde de sig väldigt mycket åt. Totalytan var nästan dubbelt så stor i Södertälje. Stadsgasen höjde faktorn i Tallkrogen. Tomten i Södertälje var också dubbla ytan och växthus. Kvaliteten på husen var likvärdig. Möjligheten att installera solvärme var också bättre i Södertälje då tak fanns åt alla håll, i Tallkrogen var orienteringen Öst-Väst. Jag tror dock att det är lättare med inneboende i Stockholm. Dessutom är Tallkrogen/Gubbängen i cykelavstånd. Med rejäla omvägar pga att jag cyklade vilse så var det omkring en mil Hornsan - Gubbängen.

Får se när nästa intressanta objekt dyker upp på mäklarnas sidor.

Idag har jag hämtat ut mitt visum till Ryssland. Borde plugga. Gud, vad lat jag är !

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker