.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

09 mars 2006

Inte ond statistik för värmepumpen

You Are 22% Evil

A bit of evil lurks in your heart, but you hide it well.
In some ways, you are the most dangerous kind of evil.

Jag måste betraktas som en ganska god person ändå ;-)

Jag hamnade på en blog som inte alls var särskilt speciell. Det som däremot var väldigt speciellt med den var att den har så extremt många besökare, regelbundna besökare. Kan bero på att hon gör flera nya inlägg varje dag och därmed får en massa besökare som klickar sig vidare. Jag skaffade samma statistiktjänst som hon - så nu har jag två räknare + bloggtopparnas räkning.
Jag har väl inte så mycket nytt att blogga om. De senaste två dagarna har jag inte ens gått utanför lägenhetsdörren. Ingen tidsuppfattning. Jag har ordnat mina mp3-filer. Nu har jag bara 2500 filer kvar att sortera in. *suck* =( .......... men jag har pluggat lite oxå !

Den här kylan gör att elpriset ligger högt - mer än 30% högre än förra året, dels pga Barsebäck. Jag har ju som tur är en värmepump nu. Jag har ännu inte helt klart för mig hur mycket jag sparar. Under februari drog själva pumpen ca 222 kWh (och borde således ha sparat nästan 450 kWh). Vad som är den totala förbrukningen får jag snart veta när jag får räkningen.

Nackdelarna med luftvärmepumpen är isbildningen på marken och husgrunden samt innedelens oväsen. När man vill ha tystare kan man köra den på lägsta hastighet, men då blir värmespridningen för dålig. Men det är ju bara ett fritidshus. Jag skulle inte kunna bo med detta oljud.

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker