.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

10 januari 2009

platt

Gud, vad det är skönt att bara koppla bort. Inga krav, inget begrepp om tiden. Bara vara och lyssna på hög musik, gå och skrota och göra sådant man vill, det man kännner för just för stunden. Ja, jag är i fritidshuset och softar. Sitter framför en väl fungerande dator i ett ljust, lagom varmt rum. Tystnad och frisk luft. Tystnad tack vare att jag enbart kör på pellets och inte luftvärmepumpen. Idag har jag eldat ca 20 kg, dvs ca 75 kWh, pannan och skorsten var helt kalla och röken var vit i 1,5 timme tills den blev osynlig resten av den 8 timmar långa eldningscykeln.
Det blev en efterlängtad skidtur på isen. Bara naturen och jag. Spår från okända vilda djur. Björn ? En och en halv timme, kanske 1,5 mil på flackt underlag.

Etiketter: , ,

1 Påpekanden:

At 08 februari, 2009 14:44, Blogger Kajsmarie säger...

Hej - miljömedvetna!
Jag har köpt agenturen för naturliga neembaserade hår och hudprodukter
(snart djur och trädgård) från östra Afrika och Indien!
Känner du til neemträdet?
Vad är viktigt för dig när du väljer ekologiskt - märkning, innehåll, hållbarhet, framställning, förpackning etc.?
Glad för svar
AnnaKarin

www.wondertree.se
BLOGG: www.metrobloggen.se/kajsmarie

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker