.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

07 januari 2009

Mjukstart av vardagarna

Dagen började med att jag gick upp ca 07:30 och tog det lugnt som vanligt. Inget SL-kort så jag hade bilen i stan och körde ut den just som biltullarna slagit om till 15 kr. Betydligt billigare än SLs 30-40 kr. Visserligen skrapa och sopa snö och kallstart av motorn. Diesel är vare fall bättre att kallstarta än bensin och etanol vill jag inte ens nämna. Promenad till skolan och tenta...

...trodde jag – det var en vanlig lektion. Schemat hade blivit uppdaterat 15 december, tentan är på fredag. Jag kan plugga mer (jag har inte pluggat alls). Men min inplanerade ledighet med slappande och skidåkning, kanske skridskor, kortades drastiskt ned från 3 dagar till 1,5. Sedan blir det inte mer än ledigt några helger och "jobb" 8-16 plus några kvällar och helgerna.

Idag har också varit promenadernas dag. Jag gick hem från skolan, minst 7 km i solsken och kyla på säkert -7 grader. Lunch och två timmar eftermiddagssömn. Sömnig gick jag till jobbet och tillbaka på natten – ytterligare 6 km. Promenixande på sådär 15 km idag. Nu avslutar jag dagen med en frikyld öl. Skafferiet är kyl och kylen är som svalskåp.

2008-01-08 01:14

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker