.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

23 december 2008

Frångått traditionerna

Ända sedan jag fick eget hushåll har jag alltid kokat julskinkan själv. I år har jag pga tidsbrist valt att köpa en färdigkokt skinka. Trots att jag bara hade 13,47 kr på kontot och krediterna fullt utnyttjade så kunde jag storhandla för 450 kr. Usch vad allt är svindyrt. Hemligheten heter: kretsloppsadministration. Nu bara tampas med de 14000 kr som jag gått back denna månad.

En bra julklapp ändå blev att jag fick tillbaka tandläkarkostnaderna efter cykelolyckan – 3 försäkringsbolag som bollar mig fram och tillbaka. Så nu är det ärendet avklarat på bara tre månader såvida det inte uppkommer komplikationer. Nacken känns värre, men det är som sagt så struligt med försäkringsbolag.


Mitt bredband har kollapsat – vet inte vad det är. Gratis, kan vara det... Kanske måste koppla in det mobila igen ?

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker