.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

12 december 2008

Själv är bäste kittelflickare !

Lämnade in en kopparkastrull för förtenning härom dagen åtskilliga år sedan den blivit för sliten att använda. Den ökände mässingsmäster i Götgatsbacken skulle ha 5-600 kr för lite tenn och arbete. Som ny kostade grytan under 1000 kr. Inte konstigt att de har hamnat hos allmänna reklamationsnämnden ett antal gånger. Tur att jag frågade om priset ! Jag hade förväntat mig runt 200 kr. Tog tillbaka den och nu köper jag istället tenn och fluss och gör arbetet själv. Roligare, bättre och framförallt billigare.

Den senaste veckan har jag börjat se igenom klassiska filmer. Idag Cabaret, härlig men sjukt med Hitler som börjat bygga upp sin makt. Och visst påminnde Lisa Minelli om min senaste dejt som försvunnit som de flesta andra. Får se hur det går med nästa... I måndags såg jag Magnolia som var helskum men härligt surrealistiskt bra. Jag fick en förklaring av en filmexpert om handlingens djupare innebörd vilket gjorde filmen än bättre.







Mitt pyssel hemma börjar ta form: Nytt skrivbord för datorn, ny hylla i köket, prydnadsbelysning i fönstret. Det mest idiotiska som finns om det inte vore för min LED-lampa som drar 1,8 W - det kan det vara värt. Det är mindre än en nätadapters omvandlingsförluster.

Dessutom har jag beställt en massa grejer till fritidshuset för att fixa småsaker som är kvar: lite rörisolering, förhöjningssektion till pelletsmagasinet och fjärrkontroll för framledningstemperaturen.

Jag lever över mina tillgångar och det mesta av semesterspar går åt. Som tur är får jag ut 500 kr mer från försäkringen då jag slapp självrisken. Den statliga tjänstemannakvinnan tyckte väl att jag tjänade lite för lite på 12,5 h en lördag: 1850 kr inkl semesterersättning.

Etiketter: , , , , , ,

1 Påpekanden:

At 12 december, 2008 10:15, Blogger Sven C säger...

Hej Eliuti,

Jag skriver MiljöBloggAktuellt, och skulle vilja maila dig några frågor, men hittar inte adressen. Kan du maila mig?

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker