.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

17 december 2007

Psykiskt instabil ? Förvirrad ! (Shortcuts)

De senaste dagarna har varit lite underliga rent emotionellt. (Jag vet det är inte riktigt vad denna blogg ska handla om…) Det har hänt så mycket. Jag har mer eller mindre blivit dissad, missförstått(?) och jagad, dessutom insett tidigare intresse. Allt inom kärleksområdet, men väldigt trött också. Jag har börjat jobba på en bordell, eller min arbetsplats har blivit en ! Arbetsgivaren har totalt prostituerat sig och ser det som viktigare att hyra ut sig och få in pengar än att själv få in pengar på verksamheten. För någon normal verksamhet är svår att ha nu. Tveksam om jag kommer fortsätta att arbeta där, snålt, dålig personalpolitik (eller vad sägs om att det första han gör är att kasta ut personalskåpen från omklädningsrummet?), 20-40% lägre lön per pass och nu ingen lugn och ro ?

Julen är i antågande men jag har inte gjort någonting som hör julen till, förutom bakat lusselängd, druckit glögg och knarkat julmust. Det är den enda läskedryck (förutom Trocadero) som jag gärna dricker. När ska man ha tid att koka julskinka ?

Men – på en vecka kommer jag ha varit ovanligt social, två fester, bio med kompisar, nya arbetskamrater på båda jobben. J var väldigt trevlig och harmonisk, kanske är jag som han om 15 år! Resa till fritidshuset där skorstenen troligen kommer vara på plats om en dryg månad. Och jobb. Praktiken slutar och jag kan sova ut på mornarna.

Jag påverkas väldigt mycket av vilka jag umgås med, det märks direkt om jag trivs i min omgivning. Känner jag mig obekväm eller är nervös blir jag tystlåten, helt tvärt emot en gammal dejt som jag o kompisar spenderade en kväll med för ett par månader sedan hon kunde inte stänga munnen denna kväll... och samtalsämnet var väldigt suspekt - välfrisserade muslimska kvinnor ! Nu efterråt förstår jag att min plötsliga uppenbarelse påverkade henne. Så om hon inte gjorde det när hon dök upp på min arbetsplats för två år sedan.

Den nya familjetraditionen på jul är trevlig. De nya och gamla bekantskaperna är roliga: Vegetarianer, konstnärer, kristna, monarkister, kommunister, springande små fötter, energisnack, ressnack, cancer, åderbrock, film, foto, språk. Ja och alla kombinationer av det. Hela smala släkten samlad. Jag vill också… nästa år kanske… eller nästa? Vad spelar åldern för roll, hur kunde JiL förstå, men inte K o Go, eller var hon bara beskyddande? Men blickar har jag fått…som inte av andra. Och H vem är hon innanför ”skalet” ? Förvirrad och frustrerad och förväntansfull, alltid otålig är jag !

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker