.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

07 april 2007

Passion för färdiga rör

Äntligen ”klar” i fritidshuset. Rummet är till 89% färdigt och till 99% bruksfärdigt. Man har åter varmvatten och tre av fyra väggar är färdigkaklade. Endast en vägg som ska förstärkas med gipsskivor och halva kaklas om återstår. Avlopp till tvättmaskin och tvättho ska också fixas. Uppskattningsvis krävs tre dagsverken till. Nästa riktigt stora projekt är ju att påbörja installationen av vattenburen värme. Ett av syftena med att dra om vattenledningarna förutom att det blev mer riktigt och bättre, var att öva att löda och haskas med rör. Att jag var tvungen att göra om en kritisk sektion av rören tre eller rent av fyra gånger var verkligen inte roligt, men lärorikt. En liten läcka in en lödskarv gjorde att jag till slut gjorde om hela sektionen och hade läck då också. Det är i det närmaste omöjligt att hårdlöda tjockare rör i tak inne. Mjuklödning blev ett alternativ, men det var minst lika svårt så tyvärr blev det klämringskopplingar. Fult men tätt. Taket blev tyvärr bränt och fult.


Igår var det långfredagen och jag fick ett spontant infall att se Passion of the Christ – mycket passande för dagen. Väldigt våldsfylld film om Jesus Kristus sista timmar, nästan så att man mådde illa. Skönt sedan att rulla in i sin mjuka go’a säng utan sår från piskor försedda med spikar. Däremot med sår på händerna från 300 gradigt tenn-silverlod :(

Satt å lyssnade på P1 igår (människor och tro) när jag körde hem och diskussionen om hur Jesus skulle upplevts om han var verksam fysiskt idag. Om han skulle komma till Kristdemokraternas möten. Han skulle troligen inte släppas in utan tas för en vänsterradikal hippie !!!!

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker