.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

05 februari 2007

Instängt vatten som annars finns överallt

Det som jag inte förstår är varför folk köper vatten på flaska när Stockholm har ett utsökt gott vatten. Jag köper aldrig vare sig läsk eller vatten mer än någon enstaka gång per år och då står julmust för ca 75%. Efter att ha tagit del av en artikel så finns det belägg för mitt handlande !

En flaska vatten bidrar med 100-400 g koldioxid under en livscykel från produktion till slutkonsumtion och sophantering.



Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker