.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

12 mars 2007

Harmoni i vårrusk

Jag har känt mig väldigt glad och harmonisk de senaste dagarna. Jag har umgåtts med folk som är trevliga och som jag kommer bra överens med och en ny bekantskap. Vädret har varit sådär, men i vare fall så har solen tittat fram och gett en lite ljusterapi live =)

Mitt projekt med fritidshuset börjar ta form. Jag är lite av en tidsoptimist och missbedömde tidsåtgången. Trodde det skulle gå fortare än det gjort att klä in golv och väggar med keramik. Dessutom har jag dragit om rören och flyttat på varmvattenberedaren. På bilden en försmak om hur det kommer se ut när det blir klart. Vad bortskämd man är med rinnande varmvatten !

Jag har ännu inte räknat ut den totala kostnaden för rummet, men i storleksordningen 7000 för kakel, klinkers, spackel och tillbehör. Jag har köpt rör och löddelar för ca 10 000 och sedan tillkommer radiatorer och pumpar, tank osv. Kostnaden för det vattenburna värmesystemet kommer kosta ca 30 000 plus tank 15 000. Jag hoppas på att kunna köpa en begagnad dubbelpanna för 5-10 000 kr. Skorsten 15-20 000 kr inkl en kanal för vedeldad bastu. Det är dock inte så bråttom utan blir ett projekt för nästa år.

I sommar planerar jag att åka på språkkurs i Moskva 3, 4 eller rent av 5 veckor. Dess värre börjar jag tappa en hel del av ryskan, måste repetera och hålla igång.

Etiketter: , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker