.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

22 januari 2007

Lite lätt otålig

Jag bestämde redan i november hur jag skulle fixa ordning i min lägenhet. Förvandla ettan till en tvåa, med ett sovrum byggt av rejäla skärmväggar. Nu har jag skärmväggarna provisoriskt uppmonterade med sin fina ljusblå färg på sovrumssidan. Jag är otålig och längtar till att få det färdigt. Det som saknas är sängen. Jag köpte eller rättare sagt beställde en säng veckan före jul, när kommer den ? Längtar efter den varje gång jag går och lägger mig. Min Dux ! En månad till får jag nog räkna med...

Vad fint det kommer att bli när bokhyllorna flyttas ut och alla sektioner av skärmväggen är på plats. Högtalarna till stereon/TVn får ny position och fåtöljen en ny mysig placering. Jag kan sova på tvären eller hoppas på en tjej bredvid mig...

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker