.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

18 augusti 2006

Partitester

Nu blir jag ännu mer förvirrad inför valet. Jag har ingen aning om vad jag ska rösta på. Framför allt inte till riksdagsvalet. Jag gjorde några partitester och de säger verkligen olika. I våras så sa någon S eller Mp - nu säger de flesta C. Vad står bondeförbundet för egentligen ?

Mest höger blev jag i Ungt val 2006: C 85%, Kds+Fp 66%, M 61%.

Minst Mp i Riksdagsval.se 25%, mest i Expressen 53%. Expressens test kändes vinklad. Frågorna ställdes så att man bara kunde svara på ett sätt.

Gör man en ovetenskaplig avvägning av resultaten från Ungt val 2006, Rigsdagsval.se, DN, TV4 (m fl som har samma) och Expressen så får man:

57% Centern (c)
50% Sossarna (s)
49% Moderitterna (m)
48% Folkispartiet (fp)
48% Kådispartiet (kd)
42% Mupp (mp)
42% Vpk (v)

Relativt jämnt, bara Ungt val 2006 som gör att C dras upp.

Etiketter:

1 Påpekanden:

At 22 augusti, 2006 23:47, Anonymous Anonym säger...

Intressant sammanställning. Jag har också gjort alla testen, tror jag skulle få precis samma sammanställda resultat.

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker