.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

10 augusti 2006

Äntligen klar med datorn.

Uppgraderingen av datorn har fortsatt - men nu ÄR jag färdig. Något mer ska jag inte göra på ett tag nu.

Igår och idag kompletterade jag vattenkylning på den andra hårddisken. Nu är båda hårddiskarna vattenkylda och vibrationsdämpade. Den resonans jag råkat få vid förra ombyggnationen är borta och datorn är totalt tyst sånär som på normalt hårddiskljud. Dessutom har jag nu en minneskortläsare där det tidigare fanns en diskettstation, för att inte förlora USB-ingångar så köpte jag en intern USB-hub. För någon vecka sedan upptäckte jag att min DVD-brännare inte tog DVD-RW, enbart DVD+RW. När jag ändå höll på böt jag till en ny brännare som även klarar dual layer. Allt fungerar otroligt smuttigt !!! Tyst. Snabb DVD-brännare. Snabb kortläsare som klarar även nya kamerans minikort och mobiltelefonernas !!!


Hårddiskkylaren med gummifötter innuti.


Hårdiskarna och diskenheterna fick byta plats.

Moddat och klart

Jag är verkligen nöjd med vattenkylningen. Den kyler väldigt bra och är tyst. Att ha ett vattenkylt nätaggregat rekomenderar jag ändå inte. Det är åtminstone tre gånger dyrare än ett konventionellt som är snudd på tyst det också. Totalt kostade moddningen bortåt 7500 kr vilket är lika mycket som en ny dator.

Nu kommer jag snart börja jobba på min ordinarie arbetsplats igen, annorlunda men skönt att vara tillbaka på sin egen avdelning inom företaget.

Etiketter:

1 Påpekanden:

At 05 januari, 2010 10:52, Blogger Unknown säger...

Hör av dig om du är intresserad att testa en enkel typ av hårddiskkylare.

http://www.tvspelsweb.se/harddiskkylare-p-2115.html

Hittade ej ditt mejl därav skickar jag det som en kommentar.

Mvh Magnus på Tvspelsweb.se

 

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker