.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

16 oktober 2013

dagen efter i harmoni

Idag är jag väldigt harmonisk. Tänk om man kunde känna såhär jämt. Förnimmar lukten av kanel. Njöt på bussen på väg till jobbet. Alla vackra människor som gjort sig vardagsfina tidigt på morgonen. Lugn promenad på Kungsholmens gator. Läste metro när jag väntade på grön gubbe. Inget ont i vare sig knä eller falsk ischias, t o m lite träningsvärk i låret. Kollegan spelar lugn musik. Igår var en trevlig kväll. Nu har jag tre tjejer som jag mejlar med på en dejtingsajt. Vet inte om det kan bli någon träff, men trevligt att ha kontakt. Risken är dock väldigt stor att man bygger luftslott när man inte vet hur vederbörande ser ut.
 
Igår skulle jag ha gått på muséum, men jag var tvungen att jobba över. Nu var det en vinn-vinn situation då jag var och är krasslig i halsen så tog jag möjligheten att skjuta upp det till nästa vecka. Ska bli spännande, älskar att få möjligheten att gå bakom kulisserna.
 
En gång för väldigt länge sedan sa jag att jag skulle plugga arkeologi när jag var äldre och hade jobbat några år. Jag skulle ha skägg. Nu har jag inget skägg, men jag har jobbat så det borde vara dags. I höst kanske ? Problemet är att man kommer inte få något jobb och det kostar att plugga nu när det bästa jobbet inte längre finns. Det jag haft och gjort det möjligt att både jobba och studera på heltid.
 
För ett år sedan var jag till SeN, då hade vi börjat umgås som vänner och vi åt hos varandra. Skulle till Åland dagen efter. Nu har vi nästan ingen kontakt längre. Det verkar inte gå enligt hennes planer, men vad vet jag.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker