.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

02 juni 2007

Förvirrad över mitt ursprung

Vilken förvirring. Jag har ett arbete. Jag har en arbetsplats (samma sedan 11 år). Jag vet inte vem min arbetsgivare är. Förhoppningsvis är jag försäkrad på arbetet. Förhoppningsvis får jag en lön. Jag får inte arbeta heltid, jag får inga fler pass. Jag får inte söka jobb på min arbetsplats. Jag får med tvekan ta del av personalförmåner. Helt enkelt särbehandlad pga ursprung.

De säger att man inte kan arbeta på ICA och Konsum eller Lindex och HM samtidigt, nej men jag är inte på marknadsavdelningen - jag skruvar muttrar och det gör jag lika bra på både Scania och Nisses bilverkstad. Åtminstone några dagar till denna sommar...

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker