.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

20 december 2006

Slösa för att spara

Som jag nämde i senaste inlägget så har jag planer på att installera vattenburen värme i fritidshuset. Numera kan man få konverteringsbidrag även för fritidstaxterade småhus om man byter från direktverkande el till vattenburen värme med biobränsle (minst 70%) eller mark/berg/sjö-värmepump (max 35% el). Man får 30% i subvention av en investeringskostnad upp till 100 000 kr, dvs bidrag upp till 30 000 kr. Kruxtet i mitt fall. Jag har snålat och som vanligt så bestraffas man som sparsam. Eftersom jag idag inte har någon uppvärmning i källarrum som inte är frostkänsliga och självklart kör låg temperatur så är jag inte berättigad till bidrag. Bidrag betalas bara ut till tidigare uppvärmda utrymmen. Om jag däremot från och med nu brassar på värme i källaren och på så sätt ökar upp min förbrukning så blir jag berättigad till bidrag.

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker