.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

24 november 2016

Botten och toppen

Ibland ringer det säljare som är välkomna. En lånesäljare som gjorde att jag nu fått rejält lägre ränta på ett lån och samma låga ränta som jag hade på ett par andra blancolån. Utökade så att jag har till fönsterbyte i vår. Något ska de ju tjäna på så jag tecknade en låneförsäkring. Den är ju dyr men går att säga upp. Ska räkna igenom om någon månad. Nu har jag löst även avbetalningen och kortskulden i förtid och sparat pengar.

Det har varit så extremt tajt ekonomi senaste månaden att jag gjort ett bottenrekord på mat- och hushållsbudgeten. Uppföljningen. Senaste tre månaderna har jag handlat mat och hushållsvaror för i snitt 862,20 kr/månad varav i snitt 114,67 kr på restaurang. Det är 6:e gången som jag kommer under 1000 kr sedan jag började notera år 2001 och tredje gången som det varar mer än en vecka. Det är oerhört mycket lättare att snåla när man inte har pengar att tillgå. Nu kommer det inte bli lika snålt.

Har ett stort projekt i huset med tilläggsisolering av andra hälften av huset. Vardagsrummet och köket, köket gjorde jag i sommras, nu har jag åtgärdat vardagsrummet. Väggarna är nu på plats och taket är på väg upp. Lite slitigt är det att spika uppåt och mycket glespanel är det. Det märks att tilläggsisoleringen fungerar, det är mycket varmare än vad det brukar vara så här års. Dessutom har jag inte återanslutit radiatorerna så någon värme finns inte mer än luftvärmepumpen i hallen.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker