.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

24 augusti 2016

Barnboom

Att nära vänner får barn har hänt de senaste tio åren. Nu är det lite extremt. Fem tidigare nära bekanta har och kommer få barn de närmaste månaderna. Två som jag dejtat och en som stått mig väldigt nära, alla omnämnda här någon gång. Dessutom en killkompis. Två av dem har sagt att de inte ska ha barn, men man ändrar sig visst. Roligt i vare fall. Saknas bara att mina bästa vänner ska bilda familj. Inte otroligt.

Jag är så extremt trött. När jag var i fjällen kunde jag koppla av till 100 % Jag hade ingen som helst Ménière och tyckte till och med att jag fick tillbaka lite hörsel. Det varade inte länge. När jag kom tillbaka till Stockholm, verkligheten och jobbet kom alla stressande bekymmer och krav. Ekonomin som är under noll till följd av köksrenoveringen. Det har blivit fint och äntligen en gasspis. När jag nu lyckats få fram pengar genom att sälja fonder och tömma konton för att kunna betala kortskulderna på dryga 30000 kr för att slippa hög ränta så dyker det upp ett par räkningar till på 5000 kr. Fritidshuset som jag bara kollar till varannan månad. Det stressmomentet är inte så farligt ändå, värre är jobbet som är så sjukt tråkigt och otacksamt. Jag tar på mig uppgifter utan att någon egentligen har efterfrågat det och kollegan som gjort fel blir rasande och skäller ut mig för att jag inte har låtsats om att vi istället ska hitta en billigare lösning för att inte visa att han inte varit påläst om projektet. Han vill leka duktig och glida på en räkmacka.

Ända sedan jag började på detta lilla företag så har jag planerat att sluta, har alltid bara skjutit upp det till ett senare tillfälle. Det har varit väldigt länge nu som utvecklingen vände, jag tappar mer kunskap än jag får. Kunde mer innan jag började än nu. Droppen blev i våras då jag inte skulle få något lönepåslag alls, trots att jag inte har särskilt mycket. Flera av mina kompisar tjänar bättre och de är 10-15 år yngre. Ett annat problem som hindrar mig från att byta jobb är min ekonomi, jag har inte råd att vara utan ens en lön eller gå ned i lön just nu.

Trött sa jag, och det beror inte i huvudsak på att jag sover för lite utan att jag är psykiskt trött och uttråkad. Nu har jag inlett en sovkampanj. Ska försöka snitta 7,5 timmar ett tag för att se om det blir någon skillnad. Det är inte så lätt. Varför ska man sova bort den tid då man inte är på jobbet utan istället är ledig och kan göra något mer meningsfullt ? Nu snittar jag ca 6,5 h. Dricker för mycket kaffe, alkohol om jag har tillgång, inte för mycket men lite, äter nog för lite. Vågar aldrig ställa mig på vågen. Efter köksrenoveringen hade jag gått ner 4 kg och ytterligare ett kg efter fjällvandringen. I skrivande stund väger jag 73 kg och min gå-upp-i-vikt-kampanj har faktiskt fungerat och jag har lyckats gå upp till min normalvikt igen. Vägde 74 i våras.

Undrar var min internetdejt tog vägen. Det har hänt några gånger förut att när man bestämmer sig för att ses så bara slutar hon kommunicera. Denna tjej har jag inte lyckats lista ut identiteten på heller. Jag har aldrig gått på en internetdejt om jag inte vetat vem hon är, men. Hon har bara varit inloggad en gång senaste veckan och inte läst mitt senaste mejl. Meningen var att vi skulle ses förra veckan. Får se…

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker