.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

21 november 2016

onödan

En sak som jag borde ha lärt mig vid det här laget är att ALDRIG ta bilen när man är sen. I morse försov jag mig 1,5 h och hann inte med sista morgontåget kl 8. Tog bilen till Tumba, fullt på infartsparkeringen. Ville inte riskera böter och stå på Alfa Lavalls P-platser. Bil till Fruängen, irrade runt – inga P-platser. Fortsatte till Midsommarkransen. En P-plats, till T-banan. Glömt SL-kortet, plankade och blev krossad av dörrarna. 8 min väntetid till nästa tåg. Åter till bilen och hela vägen till Kungsholmen, 11 kr tull och 108 kr i P-avgift, men ingen P-bot på någon hundralapp och ingen tilläggsavgift på tunnelbanan a´1200 kr. Skulle jag väntat till nästa tåg skulle jag stannat hemma 15 min längre och kommit 15 min tidigare och inte behövt ta mina sista pengar för tredje gången. Nu har jag inte till VA och elräkning som dras före lönen kommer. 100 kr kvar på buffertkontot. De pengarna hade jag nog ändå inte.


Det blir i vare fall fint i huset, nu när köket är fullt brukbart och hall och vardagsrum börjar bli klara. Bara tak, spackling och målning kvar.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker