.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

09 februari 2011

Press ger tryck

Ménières sjukdom som jag drabbades av 2002 har varit ganska passiv senaste åren då jag levt lite mindre stressigt. Som väntat skulle den komma tillbaka nu. Jag har försökt att hålla det hela i schack och jag har fortfarande koll på den. Jag måste leva lite passivt och inte ta för allvarligt på saker och ting. Kanske kan verka konstigt utifrån. Nu har jag gått in i en period som kräver minutplanering. Jag jobbar 100 % och pluggar 150 %. Det är inga problem, det har jag gjort många gånger tidigare. Problemet dyker upp med oförutsedda händelser som kräver tid eller när man får känslomässig stress. Dessutom har jag ganska pressad ekonomi.

Det som sägs som råd för att bekämpa Ménière är en sund livsstil med god sömn ingen alkohol, tobak eller kaffe. Saltintaget ska vara lågt. Tidigare åt jag vätskedrivande när jag kände av ett ökat tryck för örat, men nu har jag slängt tabletterna då de passerat bäst-före-datum för flera år sedan. Får se om jag måste skaffa nya.

Ska försöka gå in i en rutin med mindre salt och kaffe och givetvis inte alkohol och tobak. Sover gör jag så gott det går. Jag var faktiskt till gymmet för första gången sedan jag skaffade träningskortet nu i veckan. (däremot så tränade jag inte, utan bara skulle kolla och det visade sig att jag var tvungen att uppdatera passerrutinerna) Ska satsa på att börja träna denna månad.

För mig har Ménièreåkomman bara artat sig som tinnitus och tryckkänsla. Mitt balanssinne är utomordentligt bra och någon yrsel har jag inte känt av. Tacksam för det och med tanke på följande skildring vill jag inte råka ut för det. Ska ta tag i detta igen.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker