.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

01 januari 2011

Visst gör det ont när knoppar brister

Nytt år och retad av kärleken. Det var 5-6 veckor sedan senast jag träffade henne och hon har ständigt varit i mina tankar. Nu fick jag spendera några timmar med henne. Gudomligt fin. Inget smink eller trams, bara rent naturlig. Men hur ska jag gå vidare, hur ska jag få henne intresserad ? Förstår hon mitt intresse ? Jag är inte helt diskret. Däremot är jag och har alltid varit världens sämsta på att ge komplimanger. Har försökt att bättra mig. Eshe kom in på samma kurs som mig, men är inte helt säker på att gå den. Hon verkade lite disträ idag. Kanske för dagen för jag har inte märkt det hos henne tidigare. Däremot så kännde jag igen beteendet från när jag lärde känna Kvinnan för sex år sedan. Inte helt med om vad som händer vid sidan om eller dålig simultanförmåga. På hela min promenad hem funderade jag på Eshe med en viss tomhet. Jag hade byggt ett luftslott, men det visade sig att verkligheten var vackrare än luftslottet men int' förstå' ja hu ja ska nå'na.

Vad kommer med år 2011 ? Först måste jag återställa min ekonomi efter köksrenoveringen. Med det är jag i god väg då jag jobbar rejält på övertid. Jag vill köpa ny TV, men som vanligt när det gäller materialistiska saker så blir man kluven när man väl tänker efter om nödvändigheten. Lite småfix på fritidshuset. Jag hoppas jag kommer iväg på några resor. Att träffa en tjej känns som ett måste och då är Eshe min önskan nr 1.

På jobbfronten måste jag söka fler jobb. Tror att jag bara sökte 3 relevanta jobb. Kom på en arbetsintervju och blev kontaktad för att CV försvunnit och på tredje platsen har jag ännu inte hört något. Chanserna är ju trots allt ganska höga att tids nog få något. På mitt nuvarande jobb är arbetsbelastningen ganska hög och tacksamheten minimal från företaget. Bara gnäll på småsaker. Inte konstigt att det nu finns tre tjänster lediga och ett tiotal nyanställda börjat på de lågkvalificerade tjänsterna. Bör sluta före halvårsskiftet.

Etiketter: , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker