.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

04 maj 2009

friska vindar från taket

Arbetena i fritidshuset fortskrider. Vårens projekt, det sista storskaliga tills vidare, ventilationsinstallation börjar bli överstökat. Alla kanaler är på plats sånär som ett tilluftdon i källaren. Aggregatet är ett lågenergiutförande med likströmsfläktar och roterande värmeväxlare för återvinning. Aggregatet är i drift och en grovinjustering är utförd. Nu senast drog jag rören för det vattenburna värmebatteriet. Dessutom har jag förberett för framtida frikyla från bergvärme genom att installera ett kylbatteri på vinden. En extra kostnad som jag egentligen inte har råd med nu, men det skulle vara mycket svårare att efterinstallera när kanalerna ligger på plats och schaktet är inklätt.

Min mossbekämpning av gräsmattan med hjälp av askan från pelletspannan fungerar. Mossan trivs inte men å andra sidan finns det inget gräs att ta vid. När de basiska närsalterna sköljts ur kommer mossan åter stortrivas.

Min joggingträning har satt fart - två rundor sammanlagt 1 mil för att komma igång. Ingen direkt träningsvärk. Men tråkigt är det att springa. Roligare i stan.

Etiketter: , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker