.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

18 december 2014

Ständig trötthet

Jag tror att min konstanta, kroniska trötthet har gett med sig. Har de senaste åren experimenterat lite för att få bukt med det. Det har egentligen inte varit så att jag sovit mer. Har givetvis försökt. Tror att den mest betydande faktorn har varit att jag flyttade till villa, landet. Lugnt och skönt. Har minskat min sömn med mer än en halvtimme per natt. Senaste tiden ligger jag på nedåt 6 timmar per natt och är hyffsat utvilad.
 
Experimenterade också med att under ett par år inte dricka kaffe. Det sägs att koffeinet blockerar tröttreceptorerna i hjärnan. Att när man slutar dricka kaffe blir tröttare i början innan hjärnan har ”läkt”. Vet inte om det inverkar, men nu har jag börjat med kaffe igen.
Nu borde jag sova mer för att bli ännu piggare.
 
En stor del av tröttheten som jag haft är givetvis psykisk – att jag nu har ett välbefinnande. Tristess, att uttråkandet gjort mig trött. Senaste tiden har jag kunnat fixa med huset vilket är stimulerande och uppiggande. Får se hur jag kommer känna mig när de arbetena är klara och jag saknar pengar till andra grejer. Bieffekten är att jag kan sova istället för att renovera om kvällarna.
 
Trots min nu extremt dåliga ekonomi så oroar jag mig inte. Räknade att jag ligger back 75000 kr i krediter och avbetalningar som ska betalas på ett halvår. I nödfall kan jag alltid sälja bilen. Med 1500 kr till mat och drivmedel till bilen varje månad så bör jag nog klara det. Kruxet är februari då jag saknar ca 5000 kr. Kanske kan låna eller sälja någonting. Har en kapitalförsäkring som dock har väldigt hög uttagsavgift. Surt var att jag råkade utnyttja krediten på ett VISA-kort en månad för tidigt, 200 kr i onödig avgift. Ingen överblick med e-faktura. Skaffade ett nytt kreditkort för att det blir billigare än att ta avbetalning på stadsnätet. När det nu kommer installeras ?
 
Ett bombnedslag blev när min hyresgäst av lägenheten sa upp kontraktet i förtid, 5000 kr mer i utgift varje månad – urk. Som tur var så ångrade hon sig och bor kvar. Får se till sommaren. En tanke var att byta till en mindre lägenhet som övernattningslägenhet. Saken är att jag är inte 100% på att jag ska bo kvar i villan tills vidare. Två år har jag sagt sen får man se om jag säljer eller om jag trivs så bra. Vem vet, kanske jag har en sambo som delar kostnader. Köper in sig, för boendekostnaden är inte hög, ca 8000 kr för ett jättehus och fin tomt. Det är min vilja att renovera och höja standarden som är dyr.

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker