.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

08 december 2014

LED ett ljus i mörkret

Har installerat lite smart styrning. Z-wave med elmätning. Man ser ganska tydligt när jag bytte glödlampan mot en LED-lampa.

 
Renoveringarna börjar bli klara, jag är inne på sista rummet. Tilläggsisoleringen visade verkligen sin effekt. Jag trodde fönstret var den största förlustkällan, men när isoleringen kom på plats kunde jag ta ut elementet. Som jag sa i somras så behövs det nog inte några element i sovrummen. Nu har jag tom stängt av eftervärmningen på ventilationsluften och kan ändå hålla 18 grader när det är strax över noll ute. Trots det så går det åt runt 400 kWh per vecka.

När jag i helgen hade ventilationen avstängd 9 timmar för arbeten med att komplettera ljuddämparna så sköt radonhalten upp mot 450 Bq/kbm mot före 250. Borde ha varit momentanvärde på kanske 800 igen innan jag slog igång ventilationen. Det blev helt ljudlöst nu.

Rördragning och inkoppling av radiatorerna blir efter jul då jag vill bli helt klar med rummen inför jul när släkten ska på besök.

Har kontakt med en kvinna på en dejtingsajt. Hon är ganska upptagen av sig och inte så superangelägen om att träffas. Hon känns rätt, men man vet aldrig före man setts. Det vore ju trevligt att ha henne hos sig i jul också…

Etiketter: , , , , ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker