.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

27 maj 2010

otidsenlig

I år har jag haft två riktiga semesterveckor. I sommar räknar jag med att vara bortrest 1 + 2 veckor och ta ledigt ytterligare 3+1 vecka. Nu visar det sig att ekonomin blir lite belastad av all ledighet. När jag började räkna så blir det 9 veckor. NIO veckors semester är ju inte normalt. Visserligen jobbar jag helg tre av veckorna så det motsvarar väl 1,5 vecka mindre, men ändå. Får nog se till att arbeta mera.

Det blir södra fjällen en vecka i Juli och två veckor i norra fjällen. Först växter sedan berg och glaciärer. Däremellan ska jag fixa en del i fritidshuset. Bilen kommer jag troligen lämna in i början av juli. En månad utan egen bil tills jag får min nya lyxiga fina biogasbil.

Etiketter:

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker