.comment-link {margin-left:.6em;}

Alla vill ha en bättre framtid

Jag är en nyfiken person som är intresserad av allting omkring mig. Jag vill ständigt uppleva nya saker och nya platser. Allt ska vara effektivt och gå framåt. Annars blir jag rastlös. Alla intryck har gjort mig erfaren. Det var vad jag svarade på en anställningsintervju en gång: att min ambition i livet var att bli en erfaren pensionär.

23 december 2009

omskakande utveckling

När jag bläddrade bland gamla bilder till förra inlägget så hittade jag ett par från bygget av snabbspårvägen. Den byggdes i slutet av 1990-talet. Då bodde jag i Årsta och hann flytta därefrån innan den hann invigas. Mycket förändras och mycket kommer förändras nästkommande 10 år. För en gångs skull är det jag som har copyrighten, men bilderna är scannade från tidskriften TÅG. Jag gick ur som medlem då jag helt enkelt inte hade tid och hade ingen idé om att gå med igen och har inte nu heller då jag vet att medlemstidningen kommer bli fullständigt förstörd av hänsynslösa brevbärare. Det är nämligen så om man bor i ett ändre hus i innerstaden att brevbärarna hellre viker tidningar och brev på mitten och pular in dem än att lägga en avi så att man kan hämta dem i butiken på hörnan.



Snabbspårvägen byggdes till stor del på befintlig banvall från industrispåret som gick till slakthusområdet, SLs bansystems depå och mjölkcentralen. Snabbspårvägen till Älvsjö blev inte av och bron över Årstalänken revs. De första av tunnelbanevagnarna vagn 2000 levererades med lastbil då järnvägsförbindelsen hade brutits.

Det här var också tiden före Södra länken-tunneln invigdes. Snett under mig i Årsta sprängdes det ständigt. Nu spränger man åter för framtiden snett under mig på två ställen. Det är ett garage i Hornstull och Citybanan.

Etiketter: ,

0 Påpekanden:

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker